I-am adresat Ministrului Educației mai multe întrebări cu privire la decizia luată de Inspectoratul Școlar Județean Maramureș în legătură cu reducerea numărului de clase din învățământul liceal.
Ținând cont de faptul că elevul este principalul beneficiar al sistemului de învățământ, dar și că specialiștii recomandă distanțarea fizică în contextul revenirii la educație în sălile de clasă, problema semnalată se poate rezolva prin a reduce numărul de elevi dintr-o clasă, nu prin tăierea de specializări din licee.
Întrucât decizia ISJ a stârnit numeroase nemulțumiri atât în rândul profesorilor, al asociațiilor de elevi și părinți, cât și în rândul societății civile, cred că este important să aflăm:
• Care au fost criteriile aplicate atunci când s-a elaborat planul de școlarizarea actual, plan care prevede reducerea numărului de clase de a IX-a;
• Dacă ministerul intenționează să țină cont, atunci când elaborează viitoarele planuri de școlarizare, de următoarele criterii: procentul de promovabilitate, gradul de ocupare al unităților școlare și performanța liceelor;
• Care este abordarea ministerului în legătură cu specializările cu profil tehnologic sau vocațional care riscă să piardă finanțări ca urmare a deciziei ISJ Maramureș;
• Dacă această decizie a ISJ Maramureș este un pretext în contextul subfinanțării învățământului preuniversitar;
• Ce măsuri a pregătit ministerul pentru reducerea abandonului școlar în situația liceelor din zone greu accesibile;
Mai multe detalii despre context, motivația acestei solicitări și restul întrebărilor puteți afla în textul întreg al interpelării, disponibil la următorul link – http://bit.ly/interpelare-cimpeanu
Desigur, subiectul este unul vast, iar neclaritățile sunt multe. Voi ce părere aveți despre decizia ISJ Maramureș?